Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/10/2013
Παρά τα μέτρα μείωση 17% πέρυσι στη κρουαζιέρα

Πτωτική πορεία ακολουθεί η επιβατική κίνηση της κρουαζιέρας τα τελευταία χρόνια, ιδιαίτερα την περυσινή χρονιά, παρά τα προνομοιακά μέτρα για την άρση του καμποτάζ κ.α, που λήφθηκαν με πρόσχημα την ενίσχυσή της.

Ιδιαίτερα στον τομέα των αφίξεων- αποβιβάσεων (homeporting), που αποτελούσε στόχο των τελευταίων κυβερνήσεων να αυξηθεί η εικόνα παρουσιάζεται εξαιρετικά δυσμενής.

Συγκεκριμένα, το σύνολο αφίξεων- αποβιβάσεων (homeporting) παρουσιάζει σύμφωνα με στοιχεία του ΟΛΠ πτωτική πορεία από το 2008, με αποτέλεσμα το 2012 να έχει διαμορφωθεί στους 329.168 επιβάτες ενώ το 2008 ήταν 512.597. Το 2011 ο αριθμός επιβατών στο homeporting ήταν 454.284 επιβάτες.

Όμως, το 2012 και στο σύνολο των επιβατών (συμπεριλαμβάνονται και οι transit επιβάτες) υπήρξε μείωση κατά 17,89% σε σχέση με το 2011 αφού πέρυσι το σύνολο των επιβατών κρουαζιέρας ανήλθε σε 2.066.925 επιβάτες ενώ το 2011 ήταν 2.517.371

Σε αυτό το πλαίσιο πραγματοποιήθηκε, την Πέμπτη, η 3η Ημερίδα Κρουαζιέρας στην αίθουσα εκδηλώσεων του ΟΛΠ Α.Ε, με κεντρικό θέμα «Πολιτικές Κρουαζιέρας του 2014», με κεντρικό εισηγητή τον Πρόεδρο και Δ/ντα Σύμβουλο του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργο Ανωμερίτη ενώ ομιλία έκανε και ο υπουργός Ναυτιλίας Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης.

Στην Ημερίδα συμμετείχαν επίσης οι Γενικοί Γραμματείς του ΥΝΑ κ. κ. Αθανάσιος Χριστόπουλος,  Αθανάσιος Μπούσιος και  Νίκος Ζωίδης, ο κ. Χρήστος Πάλλης Πρόεδρος του ΕΟΤ, ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά κ. Στέφανος Χρήστου, ο Πρόεδρος της MedCruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο κ. Γ. Βερνίκος εκ μέρους του ΣΕΤΕ, ο Πρόεδρος του Διεθνούς Επιμελητηρίου κ. Νίκος Βερνίκος, ο Εκτελεστικός Διευθυντής της ΕΛΙΜΕ κ. Γιώργος Καστελλάνος, ο Αντιπρόεδρος Κλάδου Κρουαζιέρας του ΣΕΕΝ κ. Μιχάλης Καψάλης, ο Πρόεδρος της Ε.Ε.Κ.Φ.Ν. κ. Θεόδωρος Κόντες, ο Πρόεδρος του Ν.Ε.Ε. κ. Γράτσος Γιώργος, ο Πρόεδρος  του Σωματείου Ναυτικών Πρακτόρων  κ. Απ. Καρακαλάς, εκπρόσωποι των Πλοηγών, του Υπ. Δημόσιας Τάξης, του Λιμενικού Σώματος, των Τελωνειακών Αρχών και Οργανισμών Λιμένων. Ως τιμώμενο πρόσωπο παρέστη και ο Πρόεδρος της Αρχής Λιμένων Κύπρου κ. Χρύσης Πρέντζας.

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης ανέπτυξε την πρόταση του για δημιουργία «Ανώνυμης Εταιρείας Διαχείρισης Λιμένων Κρουαζιέρας» με μετόχους ελληνικά λιμάνια κρουαζιέρας και εταιρίες κρουαζιέρας, με κεντρικό στόχο την αναβάθμιση των υποδομών, την ανάπτυξη νέων ποιοτικών υπηρεσιών και υπηρεσιών ασφάλειας.

«Η κρουαζιέρα είναι ένα κυκλικό ταξίδι και πρέπει όλοι οι κρίκοι της καδένας που μας συνδέει να είναι χρυσοί και ισχυροί. Η κρουαζιέρα στα ελληνικά λιμάνια είναι υπόθεση συλλογική, αν θέλουμε κρουαζιέρα και λιμάνια να γίνουν μηχανές ανάπτυξης σε μία κρίσιμη περίοδο για την οικονομία της χώρας».

Ο κ. Γιώργος Ανωμερίτης, χαρακτήρισε ως το σημαντικότερο γεγονός της χρονιάς την απόφαση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής να εγκρίνει την επέκταση του λιμένα κρουαζιέρας του Πειραιά με επιδότηση 95% της συνολικής δαπάνης του έργου (120 εκ. ευρώ) και κυρίως γιατί με το σκεπτικό της απόφασης δημιουργείται νέο θεσμικό καθεστώς στην ανάπτυξη και κατασκευή επιβατικών λιμένων. Ανακοίνωσε ότι μέχρι το τέλος του έτους θα προκηρυχθεί αρχιτεκτονικός διαγωνισμός  ιδεών για τους χερσαίους χώρους του νέου λιμένα έκτασης 130.000 τ.μ. εντός της οποίας με συμβάσεις παραχώρησης θα αναγερθούν οι νέες ανωδομές.

Ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης ανέφερε μεταξύ άλλων ότι «το  Υπουργείο  Ναυτιλίας και Αιγαίου έχει συνειδητά αποφασίσει να συμβάλει στην περαιτέρω ανάπτυξη της κρουαζιέρας στη χώρα μας.  Και πώς θα γίνει αυτό; Παρέχοντας διευκολύνσεις και αναβαθμισμένες λειτουργίες στους χρήστες των υπηρεσιών μας. Αυτό είναι, άλλωστε, το μεγάλο διακύβευμα. Να οδηγήσουμε  ολοένα και περισσότερους ανθρώπους να  χρησιμοποιήσουν  τις  υπηρεσίες μας».

"Αφουγκραζόμενοι τις ανάγκες στην αγορά της κρουαζιέρας, ήδη, έχουμε θέσει το τετράπτυχο Αναβάθμιση Λιμενικών Υποδομών – Ασφάλεια λιμανιών-Μεταφορές - τοπική κοινωνία. Ο άξονας μας για την ανάπτυξη της κρουαζιέρας περικλείεται σε μεγάλο βαθμό σε αυτά τα τέσσερα επίπεδα.
«Τα ελληνικά λιμάνια, αποτελούν κυρίως λιμάνια διέλευσης (ports-of-call) και όχι λιμάνια εκκίνησης (home - ports).  Είναι σημαντικό, όμως, ένας λιμένας να είναι home – port και αυτό επιδιώκουμε. Γιατί πολύ απλά, πολλαπλασιάζονται τα οφέλη για όλους τους εμπλεκόμενους με την τουριστική βιομηχανία.
Παράλληλα, κατοχυρώνουμε την ασφάλεια των λιμανιών μας. Επιταχύνουμε και προωθούμε την εφαρμογή του κώδικα ISPS, σύμφωνα με τα σχέδια ασφάλειας των λιμενικών εγκαταστάσεων. Ήδη, από την πρώτη στιγμή που ανέλαβα, έχει χαρτογραφηθεί κάθε έλλειψη ώστε από τη νέα τουριστική σεζόν να υπάρξει κάλυψή τους.  Σήμερα, εδώ στον Πειραιά, μπορούμε να λέμε ότι βρισκόμαστε πλέον σε ένα από τα ασφαλέστερα λιμάνια της Μεσογείου. Εκσυγχρονίζοντας τις υποδομές μας και τον τεχνολογικό μας εξοπλισμό μπορούμε να μιλάμε στην ίδια γλώσσα με τις εταιρείες Κρουαζιέρας, προσφέροντας μακροπρόθεσμα στον προγραμματισμό για το  slotting των Κρουαζιερόπλοιων στον Πειραιά και σε άλλα λιμάνια μας. Οι εταιρείες σήμερα, άλλωστε, έχουν έτοιμο τον σχεδιασμό τους για το 2015 και προγραμματίζουν τις αφίξεις τους  για το 2016»

Ο κ. Πρόεδρος της Med Cruise κ. Σταύρος Χατζάκος, ο οποίος εκπροσώπησε τον ΟΛΠ Α.Ε. πρόσφατα στο Ευρωπαϊκό Seatrade στο Αμβούργο και στο Seatrade Asia Cruise στη Σιγκαπούρη, ανέφερε την αισιοδοξία του ότι το 2004 θα είναι θετικό για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, παρά τα πολιτικά γεγονότα στη Μέση Ανατολή. Εξήγησε δε με πλήρη τεκμηρίωση γιατί η αναδυόμενη αγορά της Άπω Ανατολής, δεν αποτελεί κίνδυνο για τη Μεσογειακή Κρουαζιέρα, η οποία παραμένει παγκοσμίως ως δεύτερος προορισμός σε μικρή μάλιστα απόσταση από την Καραϊβική.

Στην Ημερίδα η Ένωση Λιμένων Ελλάδος (ΕΛΙΜΕ) παρουσίασε τη μελέτη που καταρτίσθηκε για τη «Χειμερινή Κρουαζιέρα» στην Ανατολική Μεσόγειο, η οποία θα αποτελέσει αντικείμενο συζητήσεων μέσω της MedCruise με τις εταιρείες κρουαζιέρας, τα μεγάλα λιμάνια της Ανατολικής Μεσογείου και τις τοπικές κοινωνίες.

Στην Ημερίδα έλαβαν το λόγο οι εκπρόσωποι όλων των μεγάλων εταιρειών, φορέων και επαγγελματικών ενώσεων με επισημάνσεις και δημιουργικές προτάσεις, εκτιμώντας ότι και το 2014 θα είναι μία καλή χρονιά για τον κλάδο.
    



Αναγνώριση για το έργο «Lynceus» της Louis
ΟΛΠ:«Πακέτο» έργων για αύξηση της κρουαζιέρας
Στοιχεία για την κρουαζιέρα στην Ελλάδα & σε ΕΕ
Αύξηση 10% στην κρουαζιέρα περιμένει η Κρήτη
Γράψτε το σχόλιο σας
Ποια θα πρέπει να είναι η πρώτη προτεραιότητα των νέων δημάρχων στην ευρύτερη περιοχή του Πειραιά;
Αντιμετώπιση της ανεργίας/ φτώχιας
Καθαριότητα/ περιβάλλον
Αναπτυξιακά προγράμματα/ νέες θέσεις εργασίας
Διαφάνεια στον Δήμο/ Συμμετοχή πολιτών