Ημερομηνία δημοσίευσης: 16/06/2016
Αναζητώντας λύση για τα εργασιακά στο λιμάνι

«Πυρετός» διαβουλεύσεων επικρατεί εντός της κυβέρνησης αλλά και με τη πλευρά της Κίνας για να βρεθεί λύση για τα εργασιακά ζητήματα μετά την ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ ενώ οι εργαζόμενοι συμπλήρωσαν 23 ημέρες απεργίας συμμετέχοντας στο «τσουνάμι» κινητοποιήσεων, που έχει ξεσπάσει σε όλα τα ευρωπαϊκά λιμάνια.

Πληροφορίες αναφέρουν ότι από την πλευρά των συναρμόδιων υπουργείων έχει βρεθεί μια νομοθετική «φόρμουλα» για την κατοχύρωση των εργασιακών σχέσεων. Όμως, ακόμα φαίνεται ότι βρίσκεται σε στάδιο διαβούλευσης τόσο σε κορυφαίο κυβερνητικό επίπεδο όσο και με την πλευρά των αγοραστών.

Γι’ αυτό, εδώ και τρεις ημέρες δεν έχουν κληθεί σε συνάντηση οι εκπρόσωποι των εργαζόμενων, που το μεσημέρι σταμάτησαν την κατάληψη του κτιρίου του ΟΛΠ, η οποία είχε αρχίσει το πρωί της Πέμπτης στο πλαίσιο της κλιμάκωσης των κινητοποιήσεων.

Πάντως, εκτός μεγάλου απροόπτου θα πρέπει να αναμένεται η συνέχιση της απεργίας για ένα ακόμα 48ωρο ενώ πραγματοποιείται και αποχή από τις εργασίες Σαββατοκύριακου και αργιών.
Να σημειωθεί ότι την Δευτέρα και την Τρίτη είχε βρεθεί στον Πειραιά αντιπροσωπεία του Διεθνούς Συμβουλίου Λιμενεργατών (IDC), το οποίο συνεδρίασε εκφράζοντας την αλληλεγγύη του στον αγώνα των Ελλήνων λιμενεργατών.




Στην διάρκεια της συνεδρίασης έγιναν ενημερώσεις για:

•    Πορτογαλία, όπου αναμένεται να υπογραφεί ΣΣΕ και να γίνει η τελική διαπραγμάτευση ενώ την Πέμπτη 16/6 έγινε μεγάλη διαδήλωση στη Λισσαβώνα ενάντια
στην επισφαλή απασχόληση, συμμετοχή απεσταλμένων από το IDC
•    Σουηδία: αποτίμηση των κινητοποιήσεων που οργανώθηκαν από τη Σουηδική Ένωση Λιμενεργατών? SDU στο Γκέτεμποργκ στα τέλη Απριλίου και τον Μάιο για τη διένεξη με την εταιρεία APMT σχετικά με την αντιπροσωπευτικότητα στις συλλογικές διαπραγματεύσεις.
•    Σλοβενία: Διαδικασία ιδιωτικοποίησης, συμμετοχή του IDC στο Κόπερ και συνέντευξη τύπου.
•    Γαλλία: Απεργίες και κινητοποιήσεις ενάντια στον νέο εργασιακό νόμο, ολοκληρώθηκαν με βίαιη καταστολή. Πολλοί κλάδοι έχουν δηλώσει συμμετοχή στην απεργία. Καθολικό κλείσιμο των λιμανιών.

Ειδικά για τη Γαλλία και την Ελλάδα επισημάνθηκαν τα εξής:

Η κυβέρνηση της Γαλλίας, με νέο Εργασιακό Νόμο που επιχειρεί να περάσει θέτει σε κίνδυνο τις κατακτήσεις του κοινωνικού κράτους σε πολλούς εργασιακούς χώρους συμπεριλαμβανομένων και των λιμανιών. Το σύνολο των Γάλλων εργαζόμενων κινητοποιούνται ενάντια στις επιχειρούμενες αλλαγές, το ίδιο κάνουν και οι εργαζόμενοι σε διάφορες χώρες της Ευρώπης, οι οποίοι αντιλαμβάνονται ότι οι απορρυθμίσεις στην αγορά εργασίας που επιχειρούνται ή επιβάλλονται στην Γαλλία και στην Ελλάδα είναι μία απειλή για όλους. Η Ελλάδα και η Γαλλία δεν είναι οι μόνες χώρες που βρίσκονται σε αγωνιστική κινητοποίηση ενάντια στην απορρύθμιση των εργασιακών σχέσεων.
Οι λιμενεργάτες σε όλη την Ευρώπη έρχονται αντιμέτωποι με αλλαγές στις εργασιακές τους σχέσεις, στην Ισπανία το Βέλγιο ή τη Σουηδία επιχειρούνται αμφισβητήσεις των συλλογικών συμβάσεων, στη Σλοβενία και την Κύπρο επιχειρούνται ιδιωτικοποιήσεις λιμανιών, και όλα αυτά με μοναδικό σκοπό την αύξηση της κερδοφορίας των αδηφάγων ομάδων πίεσης που δρουν παρασκηνιακά.
Οι εργαζόμενοι έχουν κουραστεί ζώντας με τις νεοφιλελεύθερες πολιτικές που στοχεύουν στην απορρύθμιση της αγοράς εργασίας. Οι εργαζόμενοι θυμούνται τους αγώνες τους ενάντια στα δύο διαδοχικά σχέδια οδηγιών για την απελευθέρωση των λιμενικών υπηρεσιών (PP1 και PP2) το 2003 και το 2006. Σήμερα είναι εξίσου θυμωμένοι διότι με διαφορετική μεθοδολογία επιχειρείται ξανά η απορρύθμιση της αγοράς εργασίας στα λιμάνια.
Κατά τη διάρκεια των εργασιών της συνάντησης στον Πειραιά η Ευρωπαϊκή Ζώνη του IDC συμφώνησε μία σειρά κοινές δράσεις ενάντια σε εκείνους που επιχειρούν να πλήξουν το επάγγελμα και τα κοινωνικά δικαιώματα των λιμενεργατών τόσο σε ευρωπαϊκό όσο και σε παγκόσμιο επίπεδο.
Τα νέα από την Ελλάδα επιβεβαιώνουν ότι οι διαπραγματεύσεις με την κυβέρνηση δεν έχουν κάποιο αποτέλεσμα γιατί η κυβέρνηση εξακολουθεί να μην φαίνεται πρόθυμη να συμβιβαστεί. Τα συνδικάτα στα λιμάνια Πειραιά και Θεσσαλονίκης έχουν ανανεώσει τις εξαγγελίες τους για απεργιακές κινητοποιήσεις. Ξεκινώντας από αύριο οι απεργιακές κινητοποιήσεις θα κλιμακωθούν.


•    Δηλώσεις:
«Περαιτέρω κινητοποιήσεις έχουν εξαγγελθεί, η απεργία θα συνεχισθεί μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα μας. Η κυβέρνηση οφείλει να αφουγκραστεί τα αιτήματα μας και να διασφαλίσει τις εργασιακές σχέσεις στα λιμάνια του Πειραιά και της Θεσσαλονίκης. Δεν θα αποδεχτούμε το μοντέλο της επισφαλούς εργασίας στον Πειραιά.»
Γιώργος Γώγος, Γεν. Γραμματέας της Ένωσης Λιμενεργατών ΟΛΠ

«Εκείνοι που νομίζουν ότι οι εργαζόμενοι στα λιμάνια κουράστηκαν και ηττήθηκαν, έχουν διαψευσθεί. Τα συνδικάτα στα λιμάνια συνεχίζουν τον αγώνα μέχρι να ικανοποιηθούν τα αιτήματα τους.»
Γιώργος Γεωργακόπουλος, Πρόεδρος της ΟΜΥΛΕ

«Στην Ελλάδα προσπαθούμε να πετύχουμε τη δημιουργία μίας Δημόσιας Αρχής Λιμένος για κάθε λιμάνι που θα διασφαλίζει ότι το ελληνικό κράτος θα έχει τη δυνατότητα στρατηγικού σχεδιασμού στα λιμάνια και θα διασφαλίζεται η συνέχιση/διατήρηση των ρυθμισμένων εργασιακών σχέσεων σε αυτά.»
Anthony Tetard και Jordi Aragunde Ευρωπαίος και Παγκόσμιος Συντονιστής του IDC



Γιατί πληρώνονται λιγότερο οι εργαζόμενες γυναίκες
Τα 10 βήματα που θα φέρουν ανάπτυξη στη «ζώνη»
Ημερίδα για τη ναυπηγοεπισκευή στο ΕΒΕΠ
ΕΚ: Ρυθμίστε το επάγγελμα των οικιακών βοηθών
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή