Ημερομηνία δημοσίευσης: 18/06/2016
Ακαρπη η συνάντηση Δρίτσα- εργαζόμενων ΟΛΠ

Με «ελιγμούς»… ισορροπίας επιδιώκει η κυβέρνηση να «κλείσει» άρον άρον το θέμα της πώλησης του ΟΛΠ και εν συνεχεία του ΟΛΘ εν όψει του επικείμενου ταξιδιού του πρωθυπουργού Αλέξη Τσίπρα στη Κίνα.

Έτσι, την Παρασκευή 17/6 μετά από πολλές αναβολές έγινε, τελικά, συνάντηση του υπουργού Ναυτιλίας Θ. Δρίτσα με τους εκπροσώπους των εργαζόμενων, που απέβη άκαρπη.

Έτσι, τα Σωματεία εργαζομένων στο λιμάνι ξεκαθαρίζουν ότι:

«Συνεχίζουμε τις απεργιακές κινητοποιήσεις με ενότητα και αγανάκτηση για την ΚΟΡΟΪΔΙΑ».

Και καλούν προσωπικά τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα «ν’ αναλάβει τις ευθύνες του απέναντι στους εργαζόμενους στα λιμάνια και στην καταστροφή που επέρχεται για όλους τους εργαζόμενους της χώρας με την απειλούμενη ΚΙΝΕΖΟΠΟΙΗΣΗ των εργασιακών σχέσεων».

Όπως είχε γράψει το Pireas2day.gr (για να δείτε την ανάρτηση πατήστε εδώ) η κυβερνητική πλευρά βρισκόταν, τις τελευταίες μέρες, σε διαρκείς διαβουλεύσεις τόσο μεταξύ των συναρμόδιων Υπουργείων όσο και με τους αγοραστές για την διαμόρφωση μιας πρότασης προς τους εργαζόμενους.

Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, η πλευρά της Cosco φάνηκε αρνητική να δεχτεί αλλαγές που θα τις δημιουργούσαν δεσμεύσεις ειδικά για τα εργασιακά καθώς εκφρασμένη βούληση είναι να παραληφθεί το λιμάνι «καθαρό» από δεσμεύσεις όπως είχε γίνει και με την προβλήτα ΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.

Έτσι, όπως αποκαλύπτουν σε κοινή ανακοίνωσή τους οι Ομοσπονδία Υπαλλήλων Λιμανιών Ελλάδας (ΟΜΥΛΕ), Ένωση Λιμενεργατών ΟΛΠ και Ένωση Αρχιεργατών- Εποπτών ΟΛΠ:

•    «Δόθηκε από τον Υπουργό στα συνδικάτα μια διάταξη που πρόκειται να κατατεθεί στον κυρωτικό νόμο για την Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ Ελλ. Δημοσίου-ΟΛΠ, η οποία όπως ισχυρίζεται διατηρεί σε ισχύ τον Γενικό Κανονισμό Προσωπικού (ΓΚΠ) ενώ ταυτόχρονα στην ίδια διάταξη, δίνει το δικαίωμα στο ΔΣ του ΟΛΠ να τον καταργήσει! Στη συνέχεια δίνει το δικαίωμα αντικατάστασης του ΓΚΠ σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις χωρίς να αναφέρεται ρητά  στην συλλογική διαπραγμάτευση ή στη διαδικασία της διαιτητικής απόφασης, που ήδη προβλέπονται».

«Παραχωρούν το δικαίωμα στην COSCO να καταργεί μια κανονιστική πράξη χωρίς αυτό να προβλέπεται από κανένα νόμο. Έχουν ξεπεράσει κάθε όριο ενδοτικότητας προς την COSCO και αυτό αποτελεί όχι μόνο πρόκληση αλλά και υποτέλεια για ένα κυρίαρχο κράτος. Παραδώσαν το λιμάνι «μπιρ παρά» και τώρα πουλάνε τους εργαζόμενους», υπογραμμίζουν στην ανακοίνωσή τους οι συνδικαλιστικές οργανώσεις, που ξεκαθαρίζουν ότι:

 «Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια έχουμε αξιοπρέπεια και δεν μπορούμε να το  ανεχθούμε».

Από εκεί και πέρα στη συζήτηση τέθηκε από την πλευρά του Υπουργείου το θέμα των μετατάξεων. Ωστόσο, σύμφωνα με τις συνδικαλιστικές οργανώσεις δεν παρουσιάστηκε καμιά συγκεκριμένη διάταξη.

«Όπως προφορικά αναφέρθηκε, προτίθενται να θεσμοθετήσουν μετατάξεις σε υπάρχουσες κενές οργανικές θέσεις όπου και αν αυτές υπάρχουν, μετατρέποντας έτσι τους εργαζόμενους σε περιοδεύοντα θίασο».

Παράλληλα, είναι προφανές ότι οι εργαζόμενοι στον ΟΛΠ, που θα επιλέξουν τελικά τη μετάταξη θα χάσουν το μεγαλύτερο μέρος των εργασιακών δικαιωμάτων τους ενώ και μισθολογικά θα υπαχθούν στο Ενιαίο Μισθολόγιο του Δημοσίου.

Όσον αφορά τον ΟΛΘ «ψέλλισαν περί ελέγχου της εργολαβοποίησης, γεγονός που σημαίνει ότι θεωρούν δεδομένη μια τέτοια εξέλιξη. Παράλληλα αναφέρθηκαν κάποιες διευθετήσεις για την Προβλήτα Ι και βελτιωτικές… αποσαφηνίσεις για τα εργασιακά»

«Οι μάσκες έπεσαν, πούλησαν τον ΟΛΠ, πουλάνε τον ΟΛΘ και για ένα ταξίδι στην Κίνα πουλάνε τους εργαζόμενους στα λιμάνια. Ποιο μπορεί άραγε να είναι το «αντάλλαγμα» γι’ αυτή την θυσία;

Οι εργαζόμενοι στα λιμάνια δεν έχουμε τίποτα άλλο από να απαντήσουμε στον εμπαιγμό. Αναγνωρίζουμε τα προβλήματα που δημιουργούνται στις παραγωγικές τάξεις. Πρέπει  όμως όλοι ν’ αντιληφθούν ότι απέναντι στην επερχόμενη καταστροφή σε πολλούς κλάδους, μόνο όλοι μαζί μπορούμε να βάλουμε ένα φραγμό», υπογραμμίζουν τα σωματεία. Και καταλήγουν:

«Συνεχίζουμε έναν αγώνα που δεν είναι συντεχνιακός και σηκώνει το βάρος της αντίστασης και για άλλους εργαζόμενους καθώς και μικρομεσαίους επαγγελματίες που θα εξαφανιστούν από τον ολοκληρωτισμό της COSCO μετά τη μονοπωλιακή της παντοδυναμία στον Πειραιά».

Χωρίς ενημέρωση τη Τρίτη 3/10
Χωρίς Μέσα Ενημέρωσης στις 25/9
Γιατί ήταν άκαρπη η συνάντηση Δρίτσα- ΟΜΥΛΕ
Η Κομισιόν ακύρωσε τα επιχειρήματα Ελλάδας- ΣΕΠ
Φαίνεται ότι υπάρχει κινητικότητα επενδύσεων στον Πειραιά. Ποιά η γνώμη σας;
Θα δώσουν νέα ώθηση στη πόλη & θέσεις εργασίας
Θα βοηθήσουν αλλά δεν θα αλλάξουν πολύ τα πράγματα
Δεν θα βοηθήσουν και πολύ την πόλη
Η πόλη χρειάζεται άλλα πράγματα για να πάει μπροστά
Επικοινωνία
Όνομα:
Επίθετο:
email:
Σχόλιο:
Αποστολή